• سه شنبه ٤ مهر ١٤٠٢-١٤:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥٥٨
شربیانی تذکر داد:6-179

جانمایی آرامستان جدید پایتخت در ری اولویت آخر هم نباشد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات عدیده موجود در شهرستان ری، از شهرداری تهران خواست تا به فکر احداث آرامستان جدید پایتخت در شهر ری نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا در خصوص مشکلات موجود در کلانشهر تهران به ویژه شهر ری بیان کرد: همانطور که می‌دانید تهران یک منطقه بزرگ شهری و یک کلانشهر است که امروزه می‌توان آن را یک ابر شهر خواند که به عنوان پایتخت حاکمیت با مشکلات عدیده و چالش‌ها و مسائل متعددی دارد باعث شده آثار و حواشی خود را داشته باشد که از آن جمله می‌توان به حواشی آن در جنوب تهران و شهرستان ری اشاره کرد. 
وی افزود: اگر بخواهیم به این معادله به طور دقیق‌تری بپردازیم باید بببنیم تهران به این منطقه شهری چه چیزی ارائه داده است. همانطور که می‌دانید با مهاجرت‌های که به دلایل متعددی از اقصی نقاط ایران به تهران انجام شده و امروزه جنبه بین‌المللی گرفته و از کشورهای همسایه نیز تعداد قابل توجهی مهاجرت صورت گرفته است که به صورت قارچ گونه در تهران زندگی می‌کنند، باعث شده بدون زیرساخت و بدون توجه به سرانه‌ها و با هزاران چالش و مسئله متعدد، حاشیه نشینی در تهران افزایش یابد و این نمونه‌ای است از آنچه تهران به ری داده است. 
عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه انباشت زباله در آراد کوه را از دیگر مشکلات ایجاد شده عنوان کرد و اظهار داشت: امروز بیش از 5 هزار تن زباله در آراد کوه طی چند دهه گذشته دفن شده و می‌شود که بدون توجه و در نظر داشتن مسائل و مشکلاتی که می‌تواند برای ساکنان مناطق اطراف داشته باشد و آیا در این مبادله نابرابر، تهران هزینه دفن این زباله‌ها را به ری پرداخته است؟ و فراتر از همه این‌ها مشکلاتی است که به این شهرستان تحمیل می‌شود. 
شربیانی در ادامه با بیان اینکه شهر ری طی 5 دهه گذشته دین خود را با آرامستان بهشت زهرا (س) و گسترش آن به تهران ادا کرده است، تصریح کرد: من از طرف مردم، از مدیریت شهری تقاضا می‌کنم این منطقه اولویت آخرشان نباشد؛ تهران کلانشهر است و می‌توانند اولویت خود را نقطه دیگری قرار دهند. روی سخن ما در اینجا صرفاً مدیریت شهری نیست؛ وکلای مجلس و دولت نیز در این خصوص وظیفه دارند. خیلی از مشکلاتی که امروزه به جنوب شهر سرازیر می‌شود، حاصل تدابیری است که یا اندیشیده نشده و یا به آن پرداخته نشده است. 
وی ادامه داد: آنچه از دست ما برمی‌آید این است که امروز از مدیریت شهری و شهرداری درخواست کنیم، مطالعه گسترش و یا احداث آرامستان جدید را از دستور کار خود خارج کنند، فضاهای متعددی در شرق و غرب تهران وجود دارند که می‌توان این موضوع مهم را در آنجا بارگذاری کرد. لازم است اشاره‌ای هم به این نکته داشته باشیم که در اینجا منظور بازگویی موضوعات کهنه با کاربرد انتخاباتی نیست، بلکه هدف این است که کلانشهر تهران حق خود را در قبال موضوعات مربوط به شهر ری پرداخت کند؛ امیدواریم با خدماتی که ما نیز از ابتدای این دوره هدف گذاری کرده‌ایم، خدماتی را به ساکنان این شهرستان ارائه دهیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: